Nederlands kampioenschap afgelast NK202I NBVV

Op zaterdag 26 september heeft de Bondsraad besloten om op advies van de werkgroep en het hoofdbestuur om het NK2021 af te gelasten.

Aanvankelijk was het standpunt dat de NK2021 door moest gaan als het ook maar enigszins mogelijk was. Echter, uit een gehouden enquête onder de oud-inzenders, standhouders, medewerkers en speciaal clubs, is gebleken dat we maximaal op 50 tot 75% van de deelname konden rekenen. De werkgroep heeft deze cijfers in de begroting opgenomen en kwam tot de conclusie dat het negatief resultaat onverantwoord hoog zou worden.

In geval dat de financiële cijfers veel positiever geweest zouden zijn, zou het inrichten van een corona-veilige tentoonstelling nog een hele opgave geweest zijn met een verplichte digitale registratie, kaartverkoop en tijdsloten voor de bezoekers.

Gezien de toename van het aantal besmettingen is het wellicht sowieso verstandiger om er voor de komende NK-editie een streep door te zetten.

De Bondsraad heeft dit besluit met pijn in het hart genomen en rekent op ieders begrip.

Bondsraad NBvV