Vrijdag 14 oktober geen ledenvergadering in verband vogelgriep.

Vrijdag 14 oktober 2022, kan de ledenvergadering geen doorgang vinden in verband met geconstateerde vogelgriep in Tiel

Beste vogelvrienden en vriendinnen,

Op vrijdagavond 14 oktober is geen ledenvergadering.

Vogelgriep is  in Tiel vastgesteld en vervoersverbod is ingesteld.

Door de vogelgriep is de ledenvergadering van 14  oktober afgelast.

Vogelgriep is aangetroffen in het Hertenkamp in Tiel met als gevolg een verbod om met vogels bij elkaar te komen op de ledenvergadering in Tiel

Omdat er geen vervangend programma hebben is besloten om a.s vrijdag de ledenvergadering af te gelasten.

Landelijke maatregelen

Er heerst op dit moment op veel plekken in het land vogelgriep. Daarom gelden er vanaf 5 oktober maatregelen voor het hele land. Een van de maatregelen bij vogelgriep is de afschermplicht: dierentuinen, kinderboerderijen en eigenaren van hobbyvogels zijn verplicht hun pluimvee en watervogels af te schermen. Dit kan bijvoorbeeld door de dieren in een volière te houden of in een ren onder te brengen. Daarnaast geldt er een landelijke ophokplicht voor commercieel pluimvee. Voor actuele informatie zie www.rijksoverheid.nl/vogelgriep.

Met vriendelijke groet,

Nico Maat

Secretaris Tielse Vogelliefhebbers Vereniging. (T07)

Tel 06-52083474 (na 18 uur)