Informatie voor de leden.

Beste vogelvriend,

Eind januari is het alweer een jaar geleden dat wij samen met u een activiteit hebben gehad.

Weet u het nog ? Dat was de altijd gewaardeerde en drukbezochte feestavond.

Inmiddels hebben een aantal leden en of hun naasten, aan den lijve ondervonden wat corona betekent. Soms viel het mee maar vaker niet en hebben een aantal nog immer naweeën van het virus.

Eenieder begrijpt dat het er voorlopig niet inzit dat we op korte termijn weer samen kunnen komen. Wat zou het toch een feest zijn aIs we weer veilig bij elkaar kunnen komen. Al was het maar om elkaar weer eens te kunnen zien en ieders ervaringen van het afgelopen jaar te delen.

Meer reëel is dat we pas na de zomervakantie, als velen van ons een vaccinatie hebben gekregen, weer voorzichtig aan bijeenkomsten kunnen denken. Wij hopen dat in het najaar een tentoonstelling zoals we deze gewend waren weer mogelijk is. Is misschien wel hopen tegen beter weten in, maar door geen doelen meer te durven stellen in ons leven als vogelliefhebbers, maakt alles nog treuriger. Om überhaupt een tentoonstelling mogelijk te maken, moeten we wel vogels hebben.Hiervoor moeten we eerst vogels kweken. Laat dat nu iets zijn wat nog niet verboden is. Juist uit het kweken van vogels kunnen we plezier, vreugde en hoop op betere tijden halen. Een prima manier dus om de komende maanden een beetje positief tegemoet te zien.Vogels kweken vraagt als het lukt om ringen. Ringen kunt u net als anders het geval was bestellen en niet te vergeten te betalen, bij onze ringencommissaris Gerrit Gerritsen.

Vul het ring bestelformulier in (is op de website ven Nederlandsen bond te vinden onder het kopje, Ringen) of wacht op “Onze Vogels” van februari waarin het bestelformulier voor 2022 zit.

Al eerder besteld ringen liggen vermoedelijk klaar bij onze ringencommissaris.

Bel hem om een afspraak te maken zodat u bij hem thuis op kunt halen.

Gerrit is te bereiken op tel nummer 06 -27 52 02 96 Zodra de situatie wijzigt in en situatie waarin er meer en meer contacten mogelijk zijn, zullen wij van ons laten horen. In de tussentijd wensen wij u veel sterkte en vooral gezondheid toe.

Heeft u behoefte aan specifieke Informatie of heft u een ander vraag, schroom dan niet om contact op te nemen met één van de bestuursleden of met een ander lid van onze vereniging.